Om att sörja döda ting...

I ingressen till bloggen talar jag ju om utrensning av "garderober" för att kunna fylla på med nya items i "garderoben". Igår gjorde jag en sån utrensning och påfyllnad i nästan samma handling. Jag sålde Bianchin och fick leveransbesked på Wilieren...Ha, så jädra gött! Utrensning och påfyllnad i sin prydo! Tyvärr står inte begreppen i samma balans när det gäller plånbokens innehåll. Nån gång skall jag skriva om vad man kan göra för att bli rik...
Det är ändå med viss sorg i hjärtat jag sörjer Bianchin, trots att det är korkat att göra det med döda ting. Men det är likadant med bilar - jag blir liksom känslomässigt fäst vid dem. Ta bara min vinröda VW-buss från 1969 med fetaste stereopaketet, röda plyschgardiner och en motor som skar fett i Steninge på väg från en grym surf i Varberg. Den har jag oförglömliga minnen från - både inuti och utanpå, särskilt den resan till Klitmöller då jag fördrack mig på whiskey, somnade i en fiskebåt på stranden och min kompis JAnne blev ordentligt pryglad av otrevliga danska bybor när han letade efter mig på det lokala diskot... Eller ta min första SAAB 900 Turbo - ljusblå med stripes, icke fungerande 3:dje växel och lätt bucklad över höger hjulhus bak...shit vad den fick va med om mycket...som en icke helt rumsren övernattning utanför Halmstads stadsbibliotek efter en gåsamiddag i november på Charlie No i Tylösand...oj vilka immiga rutor - ...och jävlar vad den gick!!!

I alla fall, Bianchin har gått som en klocka på samtliga tävlingar, den har kört ifrån många av mina medtävlare och den har kört ifrån en och annan vass cyklist på träning oxå! Den har givit mig många njutbara långrundor till och från Tylösand och den har fått utstå en del svett från dess ägare i samband med trainerträning. Icke desto mindre - nästa ägare får en grym hoj, otroligt välhållen och rätt utrustad för en triathlonsatsning! Lycka till!

I "garderoben" kommer den nya Wilier Cento Crono från Cykelmagneten i Falkenberg snabbt att hitta sin plats. Ja alltså den skall bara få bo där tills dessa att snön e borta och gruset uppsopat. Sen skall den tillbringa dagar och kvällar på vägarna lika yster som en unghäst i kohagen (?, en finnig 15-åring hos Bloms mopedshop eller en desperado på Palace kvart i tre på natten....ja den sista liknelsen var kanske inte riktigt adekvat men deleteknappen på datorn e borta.

På söndag är det Vinterspinning igen! Kul och nyttigt som omväxling till de lite längre löprundorna på söndagar!

Tjing!

Kommentarer

  1. Hej! Tack för en fin klass Lars! Jag har precis som du en blog och vill du boosta egot kan du ju surfa in dit;) Hoppas 2010 blir ett bra tri-år!

    http://spinspirit.blogspot.com/2010/01/varme-och-puls.html

    Allt gott,

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Verkar vara en grym cykel. Snygg är den också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...