Gula utropstecken???


Just när känslan av att det nog snart är utesäsong slog snön till igen. Trots förrädiska cykelbanor har jag utövat utelöpning med risk för liv och lem. Kanske inte så mycket på grund av halkan utan på grund av alla de cyklister som tror att de äger cykelbanan och vägrar dela med sig utrymmet till oss löpare - och som hör och häpna tar sig ton och föreslår trottoaren som lämplig löpbana. Kanske också på grund av de bilister som tycker det är en sport att se hur nära gränsen till att det där lilla gula utropstecknet på instrumentpanelen börjar blinka - "undrar vad det betyder???" eller kanske på grund av de bilister som försöker räkna ut exakt hur många bromsimpulser/sekund ABS-systemet just deras bil använder sig av när de trycker så hårt de kan på bromsen så nära en fara som möjligt. Nåväl - allt helt på kroppen än så länge även om skavet från inläggen fortfarande måste elimineras med hjälp av Compeed i övre delen av hålfoten på högerfoten - Ont!

Jag har förstått att ni är en del som hittar inspiration här på min blogg - oerhört kul och inspirerande och ett stort tack för att ni låter mig veta. Det är oerhörd värdefull feedback för framtida funderingar och statements... Återigen - Tack!! och dela gärna med dig av länken hit till de du tror också kan hitta ett guldkorn här bland inläggen för att få den ultimata utmaningen att gå ihop ...

Idag hade Triathlon Väst årsmöte...och jag var otäck nära att engagera mig i styrelsen men självbevarelesdriften stoppade mig. Just nu räcker det med mitt engagemang genom att bidra utifrån till verksamheten genom tisdagssimningarna, 2-timmars vinterspinningklasser, samordning av badklädesinköp (även om det bara är 3 av 190 pers som anmält intresse!!! - kanske namnbrodyr på simkläder är en ickefråga bland TriVästare???), lägersamordning och i övrigt engagerade frågeställningar till styrelsen. Kul att nytt friskt blod fick plats i styrelsen!

TRäningsveckan stängde jag med ett intensivt och kort brickpass. 56 minuter intensivspinning följt av 3x4 minuter i ökande takt från 4.05 på löpbandet bara för att inte helt glömma bort hur det känns att kuta hyfsat fort efter cykling.

Bilden ovan skall jag döpa till "Vårkänslor i pulkabacken"...

Mot våren!

Kommentarer

  1. Forsätt sprida inspiration så blir längtan till våren ännu större.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...