Kyligt runt grenen


Ahhhhh...snacka om rimfrost i skägget. 8 tappra löpare halkade runt i den underbart vackert solbelysta skatåsterrängen. Icebugs kanske inte vore så dumt ändå...måste tänka på lårbenshalsarna och andra ömtåliga delar. En ömtålig del som jag skyddade extra idag var fortplantningsverktyget. Drog mina avklippta Crafttights som har nån slags gummiinsida som vindskydd utanpå Newlines underbara Iconic winter tights. Det funkade utmärkt - måste vara rädd om verktygen!

Jag fattar inte riktigt vitsen med att vara längdskidåkare i Göteborg. Det var ju köbiljett ut på det preparerade spåret i Skatås, som kanske är 2000 meter. Tänk att träna för 90 km skidor på en runda som är 2 km. Det är ju ungefär samma sak som att träna för Ironmancyklingen mellan rondellerna i Lindome och Kungsbacka...eller träna distanslöpning för maraton på Valhalla IP's rundbana...sådär inspirerande...och jäkligt många varv blir det...och dessutom betalar skidåkarna 60 spänn. Njae, tack!

Stänger en bra träningsvecka med bland annat 4 löppass. mina 5x9 minuter med 5 sekunders tempoökning/9-minutare är ett vasst framgångsverktyg känner jag. Minst ett sånt pass/vecka fram till Mallis för att sedan byta varannat sådant pass mot
5-minutare med komplementerande 2 minutare där jag skall nosa på maxfart.

Kommentarer

  1. Jag kommer att börja läsa din blogg. Bra skrivet och intressant. Kör hårt, vi ses

    Stefan Andreazzoli (alias Demo)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...