Blöt tillställning



Jag hade dyrt och heligt utlovat rocktema på dagens 120 minutare i spinningsalen på Gymnasiums fina anläggning i Sisjön. På spellistan fanns därför bland annat klassiker från Kiss, Iron Maiden och Alice Cooper men också de senaste alsterna från ett danskt gäng som jag helt nyligen hittat som heter Volbeat (lyssna här). De lirar klockren melodiös och listvänlig snabb hårdrock som jag blir grymt inspirerad av. Hade senaste plattan i bilen när jag körde bil ToR Gbg-Fbg och jädrar vad det gick.

Vi var 18 från Triathlon Väst/Herkules och 20 från Gymnasium som gjorde en stark insats i 1 h 55 min. Denna gången hittade jag dessutom fjärrkontrollen till discokulan. Samtliga i gänget bet ifrån ordentligt, kanske tack vara att jag förvarnat om att det förmodligen var ett av de mest utmanande pass jag någonsin satt ihop. Mina pass kännetecknas av långa sekvenser av varje backe/moment. Det är ett tänk som jag har med mig sedan jag instruerade på gamla Olympic och som fortfarande funkar väl. De två dominerande backsekvenserna idag var på 15 respektive 18 minuter och gick i 65 respektive 75-kadens (tramptag/minut). Vi körde också ett par riktigt snabba stående sekvenser för att behålla lite tempokänsla i benen! Jag låg själv över 80% av maxpuls i 75% av passet vilket får vara klart godkänt ur träningsperspektiv. Kändes viktigt att tala om för de deltagare som kom från Gymnasium att jag faktiskt tänkte se de två timmarna som del i min egen träning - annars är det liksom inte ett gångbart förhållningssätt för en spinninginstruktör...


Floder av svett flöt på golvet och tystnaden och fokuset var totalt fram till nästa sista låten...YMCA...i en coolt mixad version. Det kändes verkligen som vi var i Fightingville men då, då jädrar blev det allsång och herrarna Rimén, Mosén och Sefastsson på bakre raden såg ut som tre semaforer. Bra underhållning!

Spinningpasset stänger en vecka där jag jobbat ihop 587 minuter go' träning! Enda smolket är simpasset i tisdags som var under all kritik...fullständigt utan vare sig ork eller kraft - åkte hem och läste Triathlete istället...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...