Sann löparglädje

Sedan lägret på Lanzarote har jag haft det lite körigt med träningen. Kroppen har inte riktigt lirat och min analys är att det är sviter av en infektion innanlägret.

Idag hade jag en idrottsupplevelse som nästan touchar på Järnmannen i Kalmar i somras; jag satte ett fett PB på Kungsbackaloppets halvmara med tiden 1:25:33. Det är 4:04-fart och jag öppnade första milen på 39:52...en siffra som jag aldrig trott att jag skulle vara i närheten av på en testmil ens i nerförsbacke, med solen i ryggen och medvind för ett år sedan - nu öppnar jag en halvmara under 40!!!! yiiiiihaaaaaaa - tänk vad som händer när jag adderar lite riktiga intervaller i vårsolen....

Full av endorfiner och berusad av PB't shoppade jag och Jenny loss på Freeport - mycket framgångsrikt! Sen sa ämnesomsättningen ifrån och jag tryckte ner två King Size räkmackor och två halvliters Ale på Heaven 23. På servitörens fråga om jag skulle ha en tredje svarade jag att "det beror på vilken mängdrabatt du ger mig"...tyvärr valde han att inte fortsätta den dialogen, fegisen!

Snacka om en grym heldag! Grymt PB, grym shopping och grymma räkmackor med grymt sällskap!

Grymt sa grisen!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...