På plats!



Det tar femånhalv timme till Fuerte - det är vansinnigt länge och mycket kul hinner hända på vägen! Som att bli placerad på rad 32 i en 737 vilket är längst bak utan möjlighet att fälla sätet. Det är också på den raden man offrar benutrymmet för att alla andra skall få en dräglig resa - och där satt jag och Per Dicander - två 1,90+ gubbar... Det är också där de passagerare seatas som inte skall ha någon mat...SAS-personalen löste det hela grymt fint och jag fick nödutgångsplats med massor av utrymme och felbokningen av maten löste de på bästa sätt med två ostmackor!

Gissa om det var kul att se alla klubbkompisar från Triathlon Väst på plats - deras sista kväll innehöll både kärlek och whiskey!


Första kvällen på plats han vi med en kort information till deltagarna innan jag skickade ut dem i atlanten för en öppet vatten-clinik. Starter, vändning och orientering stod på programmet.

Måndagen började jag med månskenssimning i den sköna 50-an tillsammans med utvecklingslandslagets fartfantomer. Frukost ute och sen en mellandistansrunda på 90k i 30-fart satte fart på kroppen. Tisdagen inleddes med 13k till fyren ToR - inte bästa morgonjoggen kanske - men frukosten smakade ruskigt bra. Jag körde ett intervallpass i lagtempoform med toppgänget och fick flera av dem att flytta sina gränser. Framförallt fick jag med dem som egentligen inte "vågade" gå med en snabb grupp. Kul och inspirerande! Eftermiddagen ägnade jag åt att simma ifrån Kirschberger, Björling och Dicander i en fin huvudserie om 3x(200+2x100+4x50). Sen coachade vi de andra...

Onsdagens övning var långpass på cykeln och gänget gjorde en strong insats på 14 mil med ett snitt på dryga 26 vilket får anses som godkänt med tanke på rundan som gick söder ut, över på ostsidan, upp till Betancuria och sen snabb rull hem via flygplatsen.

Solen skiner, cykelbrännan är på plats och jag har verkligen hittat tillbaka till cykelbenen. Efter Fuerte skall jag vila en vecka och inte göra samma misstag som efter Lanzarote då jag drog igång träningen alldeles för fort. denna gången skall jag ge mig själv utrymme att nå maximal superkompensation...

/L

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...