Saved by the Bull

Gick hela dagen och laddade mentalt i solskenet och den rätt kraftiga vinden som såg ut att ligga på sydväst. Kände i huvudet hur fort det skulle gå från Skrea Kyrka ner mot Falkenberg. Hörde för mitt inre hur det sjöng i hjullagrena på gamla E6:an förbi Glommen och Björkäng och hur benen bara skrek efter mer fart genom Varberg. Och den lååååånga trista biten strax söder om Varberg innan Åskloster var en komplett källa till njutning...

Hallå...så här skall inte benen kännas...och vinden skall ju inte komma snett framifrån...På järnvägsstationen i Kungsbacka skrek visdomen i mitt huvud att det är inte värt att offra sig mer innan kommande helgs grymt inspirerande tävling i Zürich. Med stor klokhet lyssnade jag på mig själv och bromsade vid Pressbyrån - jag ämnade åka de sista treånhalv milen med samma värdighet som de 12 första. Två saker hade malt i huvudet och frestat benen sedan Åsa...Red Bull och Cola...denna underbara, magiska trolldryck som kan förpassa all form av fysisk trötthet till tomheten... den ger mig vingar...

Receptet kommer här: köp en burk Red Bull och en flaska CocaCola. Börja med att hälla RedBull-drycken i en förmodligen riktigt sockerkladdig cykelflaska på minst 750 cl. Låt skummet lägga sig och häll sedan på så mycket cola det går. Lite i taget så att skummet hinner lägga sig mellan varje påfyllning. Det skall liksom vara lite som att koka Risotto...påfyllningen av vätska måste ske med finness. När Colan är i cykelflaskan kommer det svåraste av allt - stäng kapsylen snabbt, vänd flaskan upp och ner ett par gånger och sedan lika snabbt öppna munstycket utan att hela du blir nersprayad med denna gudabenåade blandning. Drick dig sedan stark och snabb!

Om en vecka bär det, tillsammans med Jenny av till Rapperswil-Jona och 1/2-ironman med syfte att ta en plats på VM i Clearwater. Väderprognisen ser helt grym ut...28 grader på söndagen! Inte så att jag tänker gräva ner mig om jag inte lyckas med det - det är säsongen hemma alltför lång för men det vore riktigt roligt att på måndag morgon kunna boka flyg och boende för hela familjen för en veckas vistelse i Florida.

Nu tänker jag dela med mig av vinnarstrategin! Det finns ingen anledning att spara sig på cyklingen! Det är bara att gå för guld på den som gäller - de minutrarna jag vinner där är många fler än de jag riskerar att förlora på en trött löprunda...
Genialiskt! Denna veckan blir det korta pass med inslag av fart, en massage, minimalt med slaskmat och en massa sömn!

Mot Kajs garage!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...