Göteborgsvarvet 2010

Det är ett häftigt evenemang och det berör så många i Göteborg. På Funbeats triathlonforum finns det de som tydligt uttrycker sitt ogillande och anser att en triathlontävling i Mölnlycke har större berättigande. Åker du kollektivt under helgen behöver du med stor sannolikhet planera din resa med lite mer extratid än den du normalt behöver buffra med när det gäller resor i Göteborgs lokaltrafik. Försöker du göra en shoppinglördag mellan 13.30 och 18.00 gör du förmodligen klokast i att istället sätta dig på SoHo's uteservering och dricka vin i solen.

Göteborgsvarvet är en häftig upplevelse. För många tävlingsmotionärer är det ofta den första tävlingen för året och fartstatusen är relativt okänd. Oj, vad många som fick smaka på den sura karamellen i år. Från Skanstorget och hem räknade jag till 6 personer som låg i rännstenen och vibrerade under medicinsk vård...och då hade jag ändå bara de rutinerade löparna i startgrupperna Elit, 1A och 1B framför mig...och några i 2. De som kom bakom mig såg uppenbarligen folk falla som käglor längs med banan.

Mitt eget lopp var väldisponerat med jämn 4.18 fart fram till 16 km då värmen började ta ut sin rätt. Jag hade beslutat mig för att ha med egen dricka i vätskebältet och springa igenom vätskekontrollerna - det var ett helrätt beslut och en strategi som kommer gälla fortsättningsvis på halvmaradistansen. I bältet hade jag dock bara två flaskor med Enervits G sport Competition - det borde varit tre flaskor så här med lite perspektiv...då hade svackan kanske inte kommit förrän på upploppet...och 1.30-gränsen hade varit bruten. Nu stannade klockan på 1.33.04 vilket ändå är PB med drygt 5 minuter.

Kul att se så mycket kompisar, träningsvänner och triathleter på banan och i publiken. Nu är tävlingssäsongen igång!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...