Beroenden

Det är inte förrän båset är tomt som bonden saknar kon...ungefär så låter ordspråket som på någotvis säger att man skall uppskatta det man har, när man har det. Kan inte låta bli att dra på smilbanden över den ytlighet som följer efter denna filosofiska inledning - men shit vad jag saknade min Garmin 305 när den var inne på reparation för att högtalaren och minnet som håller reda på tiden när inte GPS'en är påslagen lagt av...och jag som skulle springa en nytillverkad intervallserie a'la "coachen som springer skiten ur de flesta". Nåväl, intervallerna gick nog som planerat på ett ungefär...och med mersmak!
Ett annat fenomen som är beroendeframkallande är Solvikingarnas långpass på söndagar. Idag la vi 28 km under fötterna i 4,45-fart vilket känns riktigt härligt. Trevliga löparkamrater, om än minst 15 kg lättare än jag. Så jag kommer fortsätta lobba för att skippa agegroup och införa weightgroup istället! Solvikingarna bygger ut sin klubbstuga, är en välbeställd klubb och har en gedigen verksamhet - medlemskap rekommenderas för dig som tycker det är svårt att ta sig ut själv på långpass och för dig som vill ha lite att fightas mot på intervallpassen.

Årets första grillkväll är klar...jag hittade fantastisk skivad rostbiff som fick sig en omgång i ett grilloljebad innan den landade på gallret. Både känslan och smaken gör att skivad rostbiff kommer att bli "da shit" för grillen i sommar!

En vecka kvar till vårens lägerhappening i Halmstad och allt är på plats. Ett dubbelt tjog triathleter drar söderut på fredag mot en intensiv träningshelg. Ooooootroligt inspirerande! Platser finns för dig som är sugen på träning, inspiration och trevligt umgänge!

Håll asfalten varm!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...