Familjens livselixir

Jag träffade min fru första gången när hon plåstrade om min näsa vid 5:ans torn på Tylösand efter att jag vurpat i vågorna och blivit påseglad av min bäste vän Robban. Hela enorma Tylösandsbukten att segla i och så måste hans bräda vara precis på den kvadratdecimetern där min näsa befinner sig??

När Jenny och jag flyttade ihop tog hon med sig sin absoluta tro på att vi behöver visst tillskott av vitaminer, mineraler och andra livsviktiga grejjer som vår snabbframställda mat inte alls innehåller i samma mängder som förr.
En dag stod det en stor brun flaska innehållande en gul tjockflytande vätska som jag ömsint ordinerades att inmundiga varje morgon och kväll. Regelbundenheten var väl inte på topp i början men den första märkbara effekten var att jag hade oändligt mycket lättare att svinga de lurviga över sängkanten på morgnarna. Vilken skillnad! Regelbundenheten ökade, tiden gick och jag insåg att jag helt slapp mina tidigare så regelbundna höst- och vårförkylningar. När kliet i halsen kom ökade jag dosen, drack mer vatten och så försvann kliet. Då, när jag instruerade som mest handlade friskhet mest om lojalitet med de som gick på alla mina Spinning- och BodyPumpklasser. Otaliga är de tillfällen jag varit helsänkt och ändå ställt mig längst fram för att riva av en uppfriskande gruppträningsklass. Was no more!!

Idag är MIVITOTAL hela familjens livselixir. Vi kan lätt räkna antalet VAB-dagar på ena handens fingrar när det gäller allmänna förkylningsåkommor, ont i halsen och feber. En och annan kräksjuka har vi dock fått ge efter för, MIVITOTAL eller ej - att återhämtningen efteråt har varit snabbare än utan är jag dock helt övertygad om.

I den här bloggen vill jag dela med mig av saker som hjälper mig att knäcka den ultimata utmaningen...och MIVITOTAL'en är faktiskt en av de sakerna. Jag lever helt i tron att jag tack vare den håller mig frisk genom de tuffaste träningsperioderna, att jag undviker de där småförkylningarna som många dras med mer eller mindre konstant och faktiskt - att jag återhämtar mig snabbare efter träningen.

Det är livsfarligt att vara kaxig kring friskhet men när varvet närmar sig, när Rapperswil är mindre än tre veckor bort och när träningsdosen därefter åter skall ökas på känns det skönt att känna att jag gör det som står i min makt för att så långt jag kan säkerställa friskhet och därmed skapa grund för måluppfyllelse.
Pröva du med!

Och du - smakar den starkt tar du den bara i ett stort glas vatten...så har du säkerställt vätskebalansen redan på morgonen!

Kommentarer

  1. Intressant. Klart värt att testa. Köper man det i hälsokostaffärer eller?

    SvaraRadera
  2. http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/mivitotal-flex

    SvaraRadera
  3. Numera hittar du den även i ICA-butiker och på den nya tidens Apotek!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...