Styv och stenhård


Stenhård, styv och hungrig står han där och bara väntar på att släppas ut i full frihet för att göra sitt jobb, behaga sin ryttare och därmed tillfredsställa behovet av ett sant nöje och en obeskrivlig upplevelse. Redan vid uppsittningen känns det i grenen att han är något alldeles speciellt. Styvheten går rätt igenom kroppen och varje liten rörelse från vidundret förmedlas skoningslöst ända ut i nagelbanden på ryttaren. De första sekundrarna är trevande, lite vingliga och samtidigt fyllda med obeskrivlig förväntan....därefter, när balansen är funnen finns ingen hejd på lekens intensitet...

Ja, alltså igår var det premiärtur för nya hojjen...vilken erotik...jag har aldrig upplevt det smällande ljudet i ramen av en växling så intensivt...aldrig känt en acceleration på en cykel så komplett och fullständigt förblindande...aldrig tidigare känt hur varenda Megawatt (nåja...) går helt utan förlust rakt ner i asfalten...hur en cykel skriker "Spank me harder, baby" på det sätt som min nya Wilier Cento Chrono gör...efter en dryg timme i bågen känns det faktiskt som att det kommer gå finfint att göra 4 till - vilket ju bådar fantastiskt gott inför säsongen.

Efter Mallorca har volymträningen gått ner något och jag har klivit in i intervallträningen med liv och lust. Cykelträningen har legat nere något och just nu ser jag inte riktigt hur jag skall behålla volymträningen på hojjen innan Halmstadlägret. Halmstadlägret...ser otroligt mycket fram emot att tillbringa en helg i fantastiskt inspirerande träningsmiljö tillsammans med fantastiskt inspirerande träningskompisar och triathleter som vill skaffa sig den lilla extra fördelen inför kommande tävlingar. Ladda hem inbjudan här till höger och känn dig välkommen att åka med!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...