Playitas 2013 och kablage

Snacka om att luften gick ur mig efter tävlingen på Tjörn. En tävling som var fantastisk ur alla möjliga perspektiv utom just min insats. Kanske kan jag skylla på närheten till Kalmartävlingen...eller helt enkelt på en dålig dag. Under tiden sedan Tjörn har träningstiden minskat drastiskt och jag har tränat det som fallit framför ögonen. det har inneburit en del yoga, skapligt med terränglöpning och en del simträning med gubbarna. Nu sätter jag mig vid ritbordet igen för att skapa förutsättningar för Kona 2014. I vinter blir det spikskor och terränglöpning långt och lugnt. Det blir 2h innecykel med långa (>20 min) tröskelintervaller. Det blir RedCord i källaren och det blir PowerYoga hos Kitty.

Jag har fått förnyat förtroende som ledare på förbundets läger på Playitas både i januari och april vilket känns både roligt och inspirerande. Det finns många sköna minnen och insatser att falla tillbaka på från lägren 2012. Bland annat hade vi på januarilägret ett spontant simpass i havet som var ofantligt kul. Det var stora vågor och det var en par deltagare som verkligen flyttade sina gränser i fråga om simning i öppet vatten. Sen hade vi långturen till Corralejo ToR med Rasmus Henning. Fikastopp på 16 mil - glöm det! "Jaha, ni vill fylla på vatten?" Quote från Rasmus till sin kompis - "Vi får stanna nu - de vill fylla på vatten". Jag vet också att de som var med och körde tempoträningen flyttade sina gränser när vi i nerförsbacke och motvind låg på rött. Löpturerna upp till fyren är alltid inspirerande - och jobbiga men väl värt mödan!
Häng med vet'ja!

I frånvaron av många träningstimmar har jag rivit en gipsvägg hemma och satt upp finsågad vitmålad och spontad panel. Jag satte den liggande för lite ruffigare känsla och bakom panelen passade jag på att dra nya rör för allsköns kablar. Nu blir det vägghängd TV, surroundförstärkare och snygg vägghängd möbel. Jag stod förresten i kö till Experts KK-utförsäljning härom fredagen. På plats kl. 9 och hade nog 25 meter kö framför mig. 9:15 var det 250 meter bakom mig. Vid öppningsdax släppte de in tio pers och sedan var det en ut, en in som gällde. Kl 12 hade jag 6 personer framför mig men då var jag tvungen att ge mig av för att lämna bilen till Jenny... det var nog någon mening med det också!

Installation monterad på gamla ytterväggen. Svart rör för HDMI-kabel, nedre gröna dosorna för högtalarkablage.


Monteringen av uttag, ramar och utfällbart, vridbart väggfäste på plats.

TV'n på plats - linjerat och vågrätt :-)


Högtalarkontakter monterade i Eljo Trends blindlock.
Som sagt - tillbaka till ritbordet, IM FL 2013 hägrar och på vägen dit många härliga träningstimmar och roliga tävlingar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...