Varför? Därför!

När klockan ringer 05:15 undrar jag "varför?".
När jag lämnar en varm och skön säng undrar jag "varför?".
När jag snubblar nerför trappan med ögonlocken vid knäna undrar jag "varför?".
När jag röjer runt bland både tvättade och otvättade träningskläder undrar jag "varför?".
När jag sömndrucken drar på mig underkläder och tröja bakofram undrar jag "varför?".
När jag inser att jag inte hinner säga Gomorron till mina älskade idag heller undrar jag "varför?".
När jag alldeles för lättklädd fryser bakdelen av mig i väntan på på bussen långt innan tuppen harklat upp sig undrar jag "varför?".
När det kalla pulsbandet smätter till strax under tuttarna undrar jag "varför?".
När jag drar på mig tighta nylonkläder och skor som kan betecknas som sanitära olägenheter undrar jag "varför?".
När jag redan vid första tramptaget känner hur lång tid det kommer att ta att få upp pulsen undrar jag "varför?".
När jag hör Carola och Fångad av en stormvind i orginalutförande undrar jag "varför?".

När jag känner kroppen så sakteliga vakna är det "därför!"
När jag känner lukten av svettiga träningskläder är det "därför!".
När jag hör fågelkvitter en krispig vårmorgon är det "därför!"
När jag får vara med om att solen går upp är det "därför!"
När jag känner svetten rinna längs kroppen är det "därför!"
När musiken slutar och jag är klar är det "därför!"
När jag tar den första munnen kaffe är det "därför!"
När jag går ut och vet jag har en ny härlig dag framför mig är det "därför!"

Jag vet att jag blir bättre helt enkelt - det är "därför!"


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...