Andras olycka och sanitära olägenheter


Så när jag tillslut fick tummen ur det berömda om än nuförtiden något mindre arslet var det såklart ett uns för sent... Nu är jag och Johan Hellström 2:a reservlag under namnet "...och när får vi cykla?" i Ö-loppet i Göteborgs södra skärgård. Lite trist att vara beroende av andras olycka eller slarv med inbetalning av startavgift för att få starta. Men vi har oss själva att skylla - siter tummen för hårt så gör den - eller hade det med stolthet att göra...? Loppet går 4 augusti dvs 2 veckor innan IM Kalmar vilket blir en fin kick under taper till den tävlingen.

Jag är evinnerligt trött på mina illaluktande gamla spinningskor - de är garanterat en sanitär olägenhet och skall helst förvaras i sluten förpackning. Och det är förresten inte bara jag som är det...trött på skorna alltså - inte sanitär olägenhet. Inte ännu... Jag är trött på att behöva trampa runt i en sjö av svett efter uträttat cykelpass och nu blev det klart för mig vad jag skall spendera min klubbpremie på. 300 spänn för RM-titeln i Sprint 2011 och 300 spänn för RM-titeln i Kalmar året innan. Nu såg jag ljuset...och slutet för mina gamla välparfymerade Sidi-dojjor. RIP

Nu har jag jobbat med ISM-sadlarna i snart ett år. Det är så häftigt att de etablerade cykelhandlarna nu ringer och visar intresse för sadeln. Därför kommer jag att öka tillgängligheten och servicenivån för slutkunderna genom att flytta ut sadeln till noga utvalda cykelhandlare och bike-fit'ers. Det är inte ett helt lätt beslut att ta eftersom det uppenbarligen påverkar distributionskedjan genom att ett led till skall tjäna pengar. Jag vet att jag var närvarande på några av ekonomiföreläsningarna på handels i Göteborg och då var det någon som pratade om pris och volym i relation till lönsamhet... Så numera räknar jag med maffiga volymer... Fortfarande kommer jag att brinna för att du som kund skall få bästa service oavsett om det är hos mig eller någon av återförsäljarna.

I Göteborg kan du få riktigt professionell hjälp med Bike-fit på ISM-sadeln av Klas Johansson på ProBikefit. Klas jobbar för World Tour-laget Vacansoleil DCM
och har tunga meriter bakom sig bland annat som Susanne Ljungskogs och Trine Schmidts tränare. Klas är i Göteborg mellan WT-tävlingarna och tar emot i sin verkstad i Surte. På tal om Susanne - när hon provade sadeln sa hon "Tänk om jag haft en sån här när jag var aktiv - WOW!"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...