Whines2Whales 2018

Äntligen! 
I juni träffade jag Nicke på Pathfinder Travels och berättade om min idé att sätta upp en resa till Sydafrika för att få dela med mig av erfarenheter, träning och fantastisk MTB-miljö. Jag hade sedan mitt deltagande i Cape Epic 2017 skapat en flyktig kontakt med Cape Epic-vinnaren och den svenska okrönta långdistans-MTB-drottningen Jennie Stenerhag.

Med mitt driv, Nickes resebyrå och hans känsla för upplevelsebaserade resor och Jennies erfarenheter från MTB i Sydafrika växte min idé fram till den upplevelseresa vi nu lanserat genom Pathfinder Travels.

Det är en upplevelseresa som verkligen innehåller allt en "MTB-turist" i Sydafrika kan önska. Den innehåller guidad cykling på de mest fantastiska flowiga singletracks du kan tänka dig. Den innehåller ett skönt boende, god mat och gott att dricka. Den innehåller ett välkomnande, glädjefyllt och inspirerande ledarskap genom både mig och Jennie. Dessutom innehåller den tävlingen Whine2Whales vilket är Sydafrikas mest välrenommerade etapplopp och en fantastisk introduktion till just etapploppsupplevelsen.

Etapplopp är en väletablerad företeelse i Sydafrika och i andra delar av världen. Ett etapplopp innehåller ett antal dagar fyllda med fantastisk mountainbike, ordnad kost och logi mellan etapperna och ett antal utmaningar både mentalt och fysiskt. Det finns olika nivåer på loppen där Cape Epic anses vara det mest krävande av dem alla och relateras till som Mountainbikevärldens Tour de France. Whine2Whales är ett lopp som är utmärkt som introduktion till flerdagarslopp. Arrangörerna är måna om deltagarna, har stora etablerade sponsorer och i takt med att uthållighetsidrottandet växer ökar populariteten i att köra etapplopp på mountainbike. 

Detta är resan för dig som vill avsluta uppleva något nytt på MTB. Det är resan för dig som vill MTB-säsongen hemma med ett leende som går från örsnibb till örsnibb och det är resan för dig som vill prova på ett etapplopp för tvåmannalag tillsammans med bästa cykelkompisen, din respektive eller kanske med någon du aldrig tidigare träffat! 

Du hittar all information om resan, upplägget och hur du bokar på Pathfinder Travels hemsida dit du kommer om du klickar här!








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Jag köpte en lott...