Var smörja med vaselin?

Jag brinner för triathlon. Jag och min familj investerar både tid och pengar för att jag skall kunna ägna mig åt något så egoistiskt som en triathlonsatsning på elitmotionärsnivå. Jag brinner så mycket för triathlon att jag dessutom vill inspirera andra till att hitta samma låga som jag har - eller åtminstone bränslet för att sedan själva få avgöra hur mycket lågan skall brinna. Jag gör det genom att ta ansvar för simträningar, vinterspinning och andra aktiviteter som ger Triathlon Västs medlemmar möjlighet att utveckla sig som triathleter och idrottsmän och idrottskvinnor. Jag har nu satt ihop ett läger som riktar sig till de som vill känna på distansträning en helg i maj. Lägret kostar 1450 kr och är verkligen "all inclusive" - vilket i praktiken innebär självkostnadspris. För att sprida budskapet utanför Triathlon Västs medlemmar startade jag en tråd på Funbeats triathlonforum och länkade till den site där inbjudan går att hämta då jag inte har en egen server att lägga den på.

Döm då om min förvåning när tråden stoppas för att detta ses som reklam!!!

Just nu har jag ganska lätt att bli cynisk kring Funbeat och dess varande men eftersom det funkar som en fin och komplett träningsdagbok tänker jag nöja mig med att konstatera att triathlonforumet får klara sig utan mina bidrag och fortsätta vara ett ställe där snillen kan spekulera fritt om var man skall smörja sig med vaselin och om dragkedjan på våtdräkten skall vara fram eller bak.

Vad det gäller kommersialism och kombinationen med Funbeat kan jag bara enkelt konstatera att jag gärna skulle betala "Olle" för att få tillgång till den eminenta träningsdagbok som sidan innehåller - men fan vet om det är värt ett öre att komma åt forumen?

Mot Tylösand och vårens distansläger utan inlägg på Funbeat!

Kommentarer

  1. Ibland kan en god sak och all välmening verkligen feltolkas. Jag tycker man ska vara glad åt att man får reda saker som händer i lilla triathlon Sverige och vara glad åt att någon tar initiativ istället för att gnälla och motarbeta. Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Läste om ditt träningsläger på HCK´s webb.
    Trist att Funbeat inte gillade din inbjudan till läger.

    Lycka till med lägret, det lär bli uppskattat.

    SvaraRadera
  3. Skicka info så förmedlar jag till ett gäng stockholmare.

    SvaraRadera
  4. Sen ska du inte blanda ihop Funbeat med Triathlon-gruppens moderator, som är två helt fristående individer. Fredrik Granlund har alltid (i andra diskussioner också) varit extremt känslig för varje inlägg som kan tolkas som reklam för ngt eget.

    Jag hoppas ditt läger blir fullbokat och framgångsrikt (och jag hoppas jag kommer vara i såpass form att jag vågar följa med ;-) )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...