Jag och Chris...och minst en till!

Jag har aldrig fattat de alla olika namnen på cykelstallen. Jag antar att det är sponsorernas namn som avspeglas i lagnamnen. Inte många vet till exempel att Lampre är ett företag som gör stål till hyllor och konsoller...Lampre är också sponsorer till ett av de framgångsrika cykellagen i cykelcirkusen. Andra lagnamn är Astana, Radobank och Saxo Bank. Du hittar ännu fler här! Cykelsporten attraherar en viss typ av människor - man måste någonstans acceptera vita ankelsockar, keps under hjälmen, hårfria glänsande ben, liten löjlig skäggtöm på hakan osv. Tillverkaren av min nya cykel heter Wilier och har haft någon form av samröre med ståltillverkaren Lampre genom att färgsätta cyklarna lite kinky rosa/babyblått - ända tills killen nedan gick i fronten för cykelsportens omdaning när det gäller val av kläder. Jag menar - inte fan väljer man ett par Birkenstock till rödvit keps???!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...