Another shitty day in paradise...

...är ett populärt uttryck bland oss som gärna windsurfar på lite mer exotiska platser. Tänk dig att du står på Sunset Beach, Kapstaden, Sydafrika en dag i januari och för andra dagen i rad inte kan segla på grund av för mycket vind och bilen pajjat ur så du inte kan ta dig till Yzerfontain...det är typiskt "Another shitty day in paradise".


Något som också ser ut att vara en shitty day in paradise är väderläget på Mallorca. Jag sätter mina 45:or bredvid två smala Michelin ProRace3 på marken där 31/3 och då är det inte snö och slask jag vill mötas av. Just nu är dock rapporterna helt eniga...det snöade på Mallis i fredags och skräckbilder på bortspolade vägar har visats på nätet - rapporterna framöver talar emellertid om mildare väder. Gore Bike Wear har två olika 3/4-bibar som jag gärna shoppar upp mig på - deras byxor hållar samma höga kvalitet som topparna och jackorna!
Lägerinnehållet börjar klarna tack vara en mycket god träningskompis - simträning varje morgon 75 minuter, sedan grym frukostbuffé och en halvtimme på rygg innan dagens cykelträningen på mellan 4-7 timmar. De kortare cykeldagarna kompletteras med löpglädje! Lunch intas ute på rundan och middagsbuffén står dukad mellan 18-22 så det brukar gå att hinna med två vändor...Snacka om egotrip.

Efter kvällens goa Yogapass med Kitty på Gymnasium i Sisjön säger jag bara - Gonattavasana!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...