Tårfyllt crescendo

Det är ett helt år sedan första gången någonsin... och mer än sex månader sedan sist. På sista tiden har längtan varit stor, fasan ännu större och tvekan och ifrågasättande från mig själv likaså. Längtan, fasan och ifrågasättandet exploderade igår i ett crescendo av tåriga ögon, intensiv smärta, ångestfyllda skrik och djupa suckar. Resultatet är underbart...mjukt, glansigt, väldefinierat rippat och en nästan erotiskt härlig känsla av närhet mot allt som (be)rör...

Benen är vaxade inför utecyklingen! Sommaren är här!

Jag kan varmt rekommendera Julietta på Optimal Skin Care - hon är helt grym på att rycka bort hår från lurviga ben och samtidigt trösta en ynklig fåfäng triathlet. Det har skrivits spaltmeter om cyklisters fåfänga...med all rätta...men alla sporter har sina egna egenheter. Windsurfare skall röka på, tennisspelare ha krage på tröjan och så korta tights att man på killarna ser "the balls" vid de zoomade kamerabilderna bakifrån, golfare skall ha... sorry, den listan blir barnsligt lång, hockeyspelare snusar, fotbollsspelare skall gå extremt hjulbent, simmare skall ha fotsvamp och slutligen skall cyklister ha rakade ben och ankelkorta vita strumpor - så är det!

Idag slog verkligen våren till här i Göteborg - för att fira det hängde jag av mig Gore Windstopperjackan efter den första av de 7 backintervallerna över Götaälvbron och sprang i underställströjan. Grymt skönt!

Läget inför Mallis börjar stabilisera sig - mina nya North Wave Tribute-skor har kommit, läkarbesöket med EKG är genomfört, Enervittillskotten på plats och Gore Bike Wear-garderoben på väg...och själv är jag laddad till tänderna för 9 dagars träningslägrande. Jag har precis gått in i en träningsperiod som avslutas med hårdkörningen på Mallis följt av en lugnare vecka. Fram till avresa är det två simpass, tre löppass och två spinningpass kvar!

Vive le jambes cirer!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...