Soft reset

Idag satte jag min recoverybar i halsen när jag skulle läsa in datat från min goa träningskompis Garmin 305 Forerunner till Funbeat. Den tvärdog...dead as a door nail...kastat in handduken...KATASTROF.....och jag som just lunkat igenom 24 km och 122 värdefulla minuter i jakten på de så åtråvärda 12 träningstimmarna/vecka.
Ut på nätet och surfa runt efter hjälp! Lösningen var en sk. Soft Reset vilket innebär att man håller inne både "reset"-knappen och "mode"-knappen samtidigt i minst 10 sekunder. Klockan skall sitta i laddningsvaggan och vara kopllad till strömförsörjning. Funka finfint utan att tappa datat i minnet!

Stänger en riktigt bra 10-timmars träningsvecka och ser fram emot ännu en... 3 veckor till Mallis börjar kännas rätt gött!

Om du inte sett inbjudan till vårens grymma möjlighet att köra ett distansläger lagom till tävlingssäsongen så klicka på bilden till höger och ladda hem den! Lägret innehåller bland annat en massa värdefull distansträning, social samvaro, simcoachning och, såklart, bastu...kolla inbjudan, som sagt! Och du kan ju självklart disponera om lördagen om du vill!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...