Vinterträningen

Nu har jag diskat av oktober och november som två månader med mindre strukturerad träning. Alltså inte mindre volym träning, bara mindre strukturerad. Det börjar bli dags att skapa ordning på torpet genom planerade långpass på söndagar i Skatås och långpass på spinningcykeln med Triathlon Väst och Hisingens Cykelklubb. Jag vintertränar med tesen att styrka på cykeln ger en snabbare efterföljande löpning oavsett distans. Att kliva av cykeln utmattad av bristande träning 2010 finns inte! Och jag som verkligen älskar att räkna vägstreck, känna fartvinden, njuta av omgivningarna och känna det flow som ofta skapas i cykelträningen. Härligt!! Det innebär förutom cykelträningen oxå maffig styrketräning med knäböj med upphopp, utfallsgång, utfallshopp och en massa core. Självklart är dock fokus på löpningen som jag tar mig an med tesen att variation ger resultat. Långpass >2h varvas med 8km negativ split per 2000 och 400-ingar i intervallfart ner mot 3.20. Också jädrigt härligt! Simningen är just nu ett mörker - ett pass i veckan räcker inte...å andra sidan blev Campmallorca en värdefull boost så jag hänger i med ett pass i veckan året ut och adderar sedan ett morgonpass i veckan för att kunna behålla vattenkänslan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...