Ooooups x 2

Ooooups 1!
Långpassen med Solvikingarna på söndagmornar brukar vara ett event jag ser fram emot redan tidigt i veckan. När jag vaknade i morse var det dessutom en mycket vacker morgon med skön krispig kyla i luften - det borgade för en härlig runda. Väl påklädd med mina nya grymma Newline-tights för vinterbruk och två små maximtuber i fickan väntade jag in löparessen från Solvikingarna. Någon kläckte idén om att springa bohusleden som är sådär 24 km...samtidigt med ett löfte om att vara tillbaka efter ca 2h15min. Tjena!
Joggen upp till Jerikotunneln gick som på dans och likaså Bohusleden ner till Kåsjön...men sen började törsten och bristen på energi göra sig gällande (hade bara en protein/havregrynsmoothie i magen). Jag hade då hamnat mellan racerlöparna och söndagsströvarna. Tömde både tuberna och jagade på efter de oranga prickarna någon har haft vänligheten att måla på stolpar och träd. Döm därför om min förvåning när det bara var svart/vita markeringar kvar...och GPS'en visade på 25 km - och jag inte ens kände förnimmelsen av bastuvärmen från klubbstugan. Två lånade mobiltelefoner senare förstod jag att jag sprang längs nån djurrygg och inte över den, vilket hade varit planen. Jag hade missat platsen där bohusleden vek av - så det vara bara att bita i det sura och springa ner till 8:an och ta den hem...helt tom på både energi och vatten kändes de sista tre kilometrarna på 8:an som hela maran i Kalmar. Nåväl - en bra långrunda på 2h 57min och nätta 3,1 mil.

Ooooups 2
Jag har anmält mig till Ironman 70.3 i Schweiz (Rapperswil-Jona) 20100606 och måste ju i all ödmjukhet erkänna att det är med Clearwater i siktet...OK, så vad behövs nu då? Ett grymt träningsläger i slutet av april låter bra till att börja med. Innan dess tänker jag trycka duktigt mycket benstyrka på gymet...och fortsätta springa inspirerande långrundor med Solvikingarna förståss....!!!

ZZzzzzzzzzz.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...