Vårkänslor

Underbart! Planeringen inför vårens träningsläger med Triathlon Väst har börjat. Vi har tre alternativ; Fuerteventura, Lanzarote och Campmallorca. Vårens träningsläger med Campmallorca var fantastiskt...tänk att kunna äta, träna och sova helt obegränsat... Mina goda erfarenheter från Mallorca gör ju att det är ett bra alternativ även nästa år...fast två veckor på Fuerte i slutet av april låter inte dumt det heller...dessutom till lägre pris som det ser ut just nu. Hoppas nu bara att det blir många TriVästare som åker med...träning är så mycket roligare i grupp!

Ett optimalt försäsongsläger för mig innehåller en boost av cykelträning och simträning. Det går att köra på rätt friskt med morgonsimningen och behålla friskheten till cykelträningen. På ett tvåveckors läger är såklart fokus på distanscykling med pass på 12-15 mil. Jag har lovat mig själv att aldrig mer köra en cykelträning utan att springa 20 minuter direkt efter. Tror det är helt rätt sätt att vänja benen vid T2.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...