Frossa

I början av veckan kände jag de första illavarslande symptomen - en förkylning var på G. Tung i halsen, stickningar i näsroten och enormt anfådd efter trappor. Avstod träning måndag, tisdag men när onsdagen kom var jag bara tvungen att hoppa in på ett Yogapass. Körde styrka torsdag och sen, sen kom fredagen och veckans favoritpass - löpningen från stan till Gymnasium och Spinningen 17.3o.
Undrar om hunger och förkylning har något samband? Undrar om sötsug och förkylning har något samband. Så måste det vara för värre frosserier existerar inte för mig än när jag är förkyld. Lyssna bara - Två hela, kompletta och fullvärdiga varv på SoHo's BBQ-buffet på fredaglunchen tillsammans med kaka till kaffet följt av 70 kr (inte bara till mig...) lösgodis till kontoret (bara röda syrliga och blandat salt - mycket estetiskt) gjorde att löpningen var allt annat än behaglig, självkänslan tveksam och självirritationen total. Efter passen fortsatte det bara...två stora delikata lammfärsburgare hos Darryl & Ida, jämte en chokladfromage med vispad grädde som toppades med resterna av det fredagsmyslösgodis barnen somnat ifrån. Lördag och nya vanor? Tjena - en öppnad påse bilar åker ner som mellanmål och efter Jennys grymma Cyrrygryta nu på kvällskvisten var det ju lika bra att trycka ner ett halvt paket av SIA's Apelsinchoklad. Och till på köpet kände jag mig sämre efter träningen när jag vaknade i morse. Men på måndag är det ny vecka, nya vanor, nya träningspass och tid för eftertanke kring vad det egentligen är värt att frossa i...

Kommentarer

  1. Man ska frossa när man är sjuk! Hur skall annars kroppen orka reparera sig? Den kör ju värsta hårdträningen där inne under tiden så massor av energi behövs :-) Underbart att kunna göra det när man mår dåligt tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Hurra! Då tar jag två skopor glass till och toppar med en näve Cocosprickar!
    /Lars

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...