Mailbombning


Så var det då dags igen att omsorgsfullt packa ihop Wilier'en efter förtjänstfullt uträttat värv under veckan på Fuerteventura. Distanser i gaffeln och i baksvingen, hjulen på rätt ställe i kartongen, styret viks på ett väl inövat sätt, wellpappen runt framkakorna, Sailfish G-Range som vaddering (!!!), den vita ISM RAcingsadeln inlindad i en tjock plastpåse nerstucken mellan bakstagen och en massa handdukar och löparskor som vaddering. Silvertejpen räckte precis till att tejpa igen lådan - kändes stabilt! Smärtfri incheckning på flygplatsen och taggen på ovansidan av kartongen innan tummen upp från röntgenkillen och sen var det hej då...

Vi var lite sena till Berlin så viss oro att vi skulle missa anslutningen till Landvetter fanns ju. Men i sann tysk "Ordnung muss sein"-anda stod en värdinna och fångade upp oss som skulle till Göteborg och lotsade oss ut, ner genom en skranglig spiraltrappa till den väntande minibussen och ett väntande plan. En annan lite mer bastant värd tog hand om den duktig tankade äldre fransyskan som kom gående rökande en cigg i den där kalla gången från flygplanet in i ankomsthallen...hon blev arg när han släkte ciggen i ansiktet på henne.
Men bagaget då...? "Ja, ja next plane, next plane - is OK is OK". Coolt och lugnt!

Förlustanmälan i Göteborg med beskedet att "vi hör av oss innan vi kör ut bagaget"! Grymt bra - och Sailfish-bag'en kom på tisdagskvällen helt enligt förväntan...men var i helvete var cykeln???? Torsdag lunch var det fortfarande ingen som visste var cykeln var och då tröt tålamodet på Herr Rosencrantz och årets mailbombning satte igång. Jag lyckades hitta Air Berlins VD's mailadress vilken jag tillsammans med de två angivna adresserna till lost & found-abteilung la i en grupp för att enkelt kunna skicka mail. En gång i halvtimman skickade jag ett och samma mail där jag var extremt tydlig... Jag till och med valde att skriftligen INTE acceptera deras ursäkt utan konstaterade bara att jag vare sig behövde någon ursäkt eller deras sympatier och förståelse över min irritation...och jag tror bestämt att budskapet gick fram för efter mailande var 30:e minut mellan torsdag lunch och fredag eftermiddag kom så beskedet att cykeln skulle vara på Landvetter med 14:00-flighten.

Leverans mellan 9-12 lördag morgon!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...