evolv - rekrytering som utvecklar

Äntligen….har jag givit mig utrymme att skapa kraftfulla något eget, något kraftfullt och något med en enorm potential!!! Jag gör det under stort risktagande såklart...hus, familj, sommarstuga, triathlon, resor...det kommer med automatik ingen lön i maj... men cheeezus vilken kreativitet jag har mött hos mig själv - och vilka möjligheter somhelt plötsligt uppdagar sig sen jag rattade in en helt ny frekvens på radarn...


Jag har tillsammans med en annan mycket erfaren rekryterigskonsult i Göteborg satt upp en verksamhet med ett grundtänk, erbjudanden och leveranser som kommer att göra riktig, verklig skillnad för mina uppdragsgivare. Jag har många år från konsultbranschen och rekryteringsvärlden med mig och bygger vår nya verksamhet på den oerhörda potential det finns att utveckla när det gäller organisationsförändring genom rekrytering.

Att rekrytera rätt personal är en av de mest strategiska frågorna en organisation står inför - oavsett om det är en organisation i tillväxt, neddragning (sådana rekryterar faktiskt också) eller annan typ av förändring eller utveckling. På tal om förändring och utveckling - du har väl läst Christer Olssons bok "Vart är du på väg - och vill du dit" där han så klokt och enkelt konstaterar att det som inte är under utveckling är under avveckling.


Rekrytering handlar för mig om långt mycket mer än att leverera på ett enskilt rekryteringsuppdrag – rekrytering handlar om att utveckla kunden/beställaren/organisationen, att utvecklas med kunden och att utveckla kandidaterna i de olika processerna. Först när vi pratar långsiktig utveckling uppnås de otroligt kraftfulla synergier som ligger i relationen mellan rekryterare/organisationsutvecklare och de beställande organisationerna.


Efter en veckas vila från träningen efter Fuerteventura gränslade jag Wilier'en i helgen för en grym 11-milarunda sydost om Göteborg. Benen var som två vildhästar på grönbete - återstår att se om de är lika pigga på kvällens duathlonträning. På cykeln känns det dock skönt att när 25/12-kassetten tar slut och det flåsas i klungan bakom - då finns det två växlar till i kroppen!


Vamos ala victoria!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...