Utveckling vs avveckling

På förkommen anledning drog jag iväg kollegorna till en föreläsning med Christer Olsson, av sig själv presenterad som fiskarson från Öckerö. Den förkomna anledningen lämnar jag för stunden men jag kan hinta om att det ligger helt i linje med titeln på detta inlägget...
Christers tes är att allt som inte är under utveckling är under avveckling...stressande, va? "Vafan, får jag inte ta det lugnt nu heller och bara vara?" känns ju som en rätt naturlig reaktion. Jag känner dock att han har rätt - traditionell förvaltning för att minsann behålla en viss status är förödande oavsett det gäller kapacitet som triathlet, karriär på jobbet, sociala relationer eller organisationer. Vad gör vi då för att utvecklas som triathleter? För mig är det träning, träning och träning för att sedan exekvera det jag tränat på vid tävlingar. Men tänk om jag tränar på fel saker...? Inte en chans att den tanken skall få gro i huvudet! I utvecklingen som triathlet ligger såklart fysiken top of mind men visst har den mentala utvecklingen säkert lika stor betydelse?

Dagens boktips är "Vart är du på väg - Och vill du dit?"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...