Söndagsvägg

I söndags väggade jag fullständigt. Jag sprang rakt in i den så det sjöng i öronen. Jag såg den inte ens - den bara stod där efter 25 km löpning i snabbt snackefart - och jag fräste in i den så stickorna rök. De sista 5 km körde jag med "Kalmarkänslan" i benen och då går det inte fort. Lika bra att erkänna det...det gör lika ont som det är en lärdom som det är nyttigt att vägga. Min kropp skall lära sig att använda fettet på ett mer effektivt sätt - och då är det bara att träna lite längre på lite mindre kolhydrater som gäller...men inte så lite som i söndags. Och lördagkvällens ungerska Bubbel gjorde väl inte förutsättningarna bättre - men oj va god den va!

Efter att ha lurats från Skatås via Backaplan och upp på Ramberget så är lärdomen att backträningen måste intensifieras...längre, brantare och oftare. Freebasandet i gymet med bland annat tunga benpressar och min egen frivändningsknäböjshopp-övning funkar bra och benstyrkan är i antågande. Nu skall jag bara klura ut hur fan jag skall få ner den i mina Nikedojjor och vidare ner i asfalten.

Nu ser jag fram emot mina längre spinningpass som jag skall köra för Herkules och Triathlon Väst. Och de skall alla köras utan sockertillskott såklart - bara vatten i flaskan! På tal om cykling - Vinnarhojjen är till salu! Tufft beslut eftersom jag har en förmåga att bli känslomässigt fäst vid döda ting. Hur det än är har det varit en av mina bättre kompisar i år. Patetiskt? Så in i bänken! Men det är en typisk garderobsfråga!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...