Träningssugen

Jag har precis torkat efter 25 minuter pulshöjande simning samtidigt som Axels simskola. Måste börja med ett enkelt konstaterande - ett simpass i veckan räcker inte så från och med mars kommer jag att varva upp simträningen till minst 2,5 pass i veckan.
Frustrationen i i huvudet är stor efter tre träningsfria vardagar...mina underbara fredagspass med löpning från City till Sisjön och sedan spinningpasset har uteblivit två fredagar i rad. Nu gäller det att bara att ta det chilla och fortsätta bygga och inte försöka ta igen missade träningspass. För det är bygga det handlar om - att skapa rå och ohämmad styrka som sedan under vårmånaderna skall slipas och putsas till en "killerform" sällan skådad i H35... Att försöka ta igen missade pass är en strategi som ofelbart kommer leda till ökad skaderisk.
Dagens första pass blir ett benstyrkepass på Gymnasium med fokus på uthållighetsstyrka, dvs högrepsträning. Knäböj, benpress och en ny utfallsövning från senaste numret av Triathlete skall jobbas igenom. Med tanke på hur simningen känns borde jag diska av överkroppsträningen också. Känns det OK därefter kommer jag fräsa av 10 st 400-metersintervaller på löpbandet - undrar om det är OK att köra intervaller efter styrka? Vad tror du? Egentligen bordet det ju vara det - styrkan är ju lokal träning och intervallerna är ju i högsta grad central träning dvs härta/lungor. Ikväll spänner jag upp cykeln på trainern för 60 minuter mental härdsmälta i källaren. Sen får det vara lördag och ikväll blir det Chapel Hills bubbel i ett varm bad!
Söndag förmiddag tillbringas i Skatås tillsammans med Solvikingarna. Oj, vad mycket lättare det är att springa i grupp när det är LSD som skall produceras. Det såg jag ju bara förra helgen med Säro ToR tillsammans med slitvargarna Torbjörn och Johan.

Mot träningsvilligheten!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...