Lite spinningnostalgi

Yes, 22/11 är det dags att äntra instruktörssadeln och sprida lite cykelinspiration igen. Första gången jag satte mig på en spinningcykel var 1996 och spinningtrenden var rykande het på Olympic Fitness Center i Göteborg. Vi satt i den lilla salen på mellanplan, på rutorna rann kondensen och det var där och då vi la grunden till vår tinitus...Varje dubbelpass var anorektikernas julafton, cyklarna var vita och hette Schwinn Johnny G Spinning, lagrena fullständigt sprutade ur dem och ibland lossnade någon trampa och repade upp vaden på kunden. Monica och Ricki hade gurustatus, kunderna köade i timmar för att få biljetter och jag spelade Eye of the tiger så speglarna skallrade. Shit, va kul de va!
Efter åtskilliga maffiga upplevelser från instruktörssadeln är det dags för mini-comeback! Söndag 22/11 kör jag en 3-timmarspass för Hisingens Cykelklubb på Friskis & Svettis i Johanneberg. Sitter framför MixMeister och fixar musiken och nostalgitrippen är total...Det blir så fett! 24 januari kör jag igen...

Och jag kör fortfarande Eye of the Tiger - fast i en duktigt mixad version...

Kommentarer

  1. Tack för ditt inlägg! Ni har allt klart inför tävlingen med andra ord. men är det inte omständigt att flyga..? Hur tar man sig runt där nere sedan? med cyklar o allt..? Vi funderade på att ta bil, bara för att möjligen slippa krångel. Får fundera på det. Kanske kör jag något annat, kanske jag åker ner o springer någon halvmara i europa bara, vi får se. Tack iaf!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...