Tretimmarspinningnonstopp

Vilket drag!
I tre timmar höll vi på! Vi flåsade, flämtade och stönade tillsammans. Svetten rann, tinningarna dunkade och rutorna immade. Du kanske tror att jag beskriver ett swingersparty i något villakvarter i någon förort till Rockneby, eller nåt...men icke! Jag talar inte om swingersparty utan om spinningparty med Hisingen CK. Vid ett enda tillfälle gick vi av cyklarna för att "byta vätskor" eller pissepaus som vi hade sagt utomhus...Jag hade satt ett upp-tempopass med hög intensitet första timmen, långa intervall andra timmen och en lite tyngre hemresa sista timmen. Jag bjussade på Mivitotals energibarer och Dalblads nya gel som seglar upp som klar favorit. Den är lättflytande och ger mersmak - även efter 2,5 timmar på spinningcykeln!

Det bästa var ändå att jag totalt skrotade mina gamla cykelskor, det låg plastsula spritt i hela salen...så nu får jag handla nytt å de ju alltid kul!

Nästa långpass blir förmodligen med Triathlon Väst någon av de sista helgerna innan jul och nästa tretimmars med HCK 24 januari.

Sugen??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...