Bra vecka

Stänger snart ännu en vecka närmre utesäsongen...! En vecka med hyfsat bra balans av E&I mellan alla de viktiga bitarna i livet; mig själv & träningen, familjen och stället jag går till för att skrapa ihop till brödfödan...OK, inte meningen att vara raljant - menar så klart jobbet. När det gäller träningen finns övrigt att önska men med tanke på att jag fortfarande är påverkad av rossliga luftrör så e de OK. Jag tillbringade tid vid Axels fotbollsträning med konstanta rysningar...det påminner mig alltförmycket om min egen oförmåga att hantera bollar i olika situationer.

En av veckans höjdpunkter var långpasset i Skatås. Lungt, långt och länge med fem klubbkompisar - kanonbra!

Veckans boktips är Christer Olssons "Vart är du på väg - och vill du dit?". Det som absolut fastnar i mitt huvud är tesen att "allt som inte är under utveckling är under avveckling"...Fasen, vilket genialiskt konstaterande! I det ljuset är det en inspirerande övning att fundera på vilka aktiviteter som ger utveckling - och vilka som ger avveckling. I veckan har i alla fall jag tagit ett antal viktiga kontakter med nya människor i omgivningen. Kontakter som är viktiga för min utveckling och för att undvika avveckling. Känns skönt, det stärker självförtroendet, självkänslan och förmågan.
Och såklart har jag tränat - för frånvaro av träning ger definitivt avveckling...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...