Halvägs


Säsongen är nu 4 tävlingar lång - och det återstår 4. Den fjärde är VM på 70.3 (halv Ironmandistans - 1,9 - 90 - 21) i Clearwater, Florida. Så här långt känns allt kanon - det känns som att jag i år givit begreppet "tävla sig i form" ett ansikte. Rapperswill var en häftig upplevelse och hur maffigt att köra som helst men när jag skall välja kvaltävling nästa gång lägger jag den inte först på säsongen. Det är helt enkelt svårt att vara race-ready på första tävlingen. Med tanke på resultatet i Kalmar verkar tävling nr 4 vara optimal...tur då att Clearwater går som nummer 4 i andra halvlek. Tävlingen i Säter blev en tung historia - tunga ben och en ruskigt opassande löpbana förpassade mig utanför prispallen. I Örserum var tävlingssuget på topp och jag levererade en fin 2:a plats efter Fredrik Haglund som var svår att rå på. Alla dessa tre tävlingar gjorde mig race-ready inför Kalmar. Som en del i toppningen hade jag två intervallpass på flisad stig i skogen som gav mig ett ruskigt bra självförtroende. Nu börjar jag lära mig vad som ger mig självförtroende och vad som demolerar detsamma. Med sprinten i Hallstahammar, Vätter Challenge och Tjörn Triathlon framför mig är jag mer tävlingssugen än någonsin. Jag går emellertid in i en tyngre träningsperiod under augusti och september - jag kommer emelletid inte att skriva ner förväntningarna på mig själv; Pallplats i alla starter!
Tävlingarna är ett viktigt inslag i förberedelserna inför Clearwater - det är också mitt beslut att jobba 80% och använda två förmiddagar i veckan till långpass, ett på cykel och ett i löparskorna i skogen.

Min Wilier är till salu...det känns knäppt att vara känslomässigt fäst vid en pryl på det sättet men vi har liksom varit igenom en del ihop under året. Självklart blir det en ny Wilier till nästa säsong!


Jag måste bara få visa en bild från en av de underbara morgonträningarna i simstadion. 60 minuter tuff träning med Laxens duktiga Masterssimmare - Josa tog VM-silver i H50 på 200 medley... Detta är sommar all the way!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...