Wheight Group och Hawaii i juni

Jag har observerat ett beteende hos mig själv som klart är drivet av huvudet. Om det går trögt på träningen och kraften inte riktigt finns där tolkar jag det som att jag tränat för dåligt. Helt crazy, jag vet... I huvudet finns det då bara ett botemedel nämligen att träna mer… Jobbigt läge när sanningen förmodligen är det omvända. Men det är ju triathlon vi håller på med – då kan man ju inte träna mindre för i mitt huvud är det ju avveckling och jag är så rädd att samma sak skall hända nu som hände windsurfingen. Nu är jag emellertid inte en rädd person utan tvärt om. Viss längtan till det jag älskar tror jag är bra oavsett om det är familj, verksamhet, vänner eller fritidssysselsättning. Men det finns en gräns för när avståndet blir för långt - när det blir för energikrävande att hitta tillbaka - men visst, i grunden är det en fråga om prioriteringar. Så kan jag se att det just nu är med windsurfingen. Ju längre inne i något jag är desto mer inspirerad är jag. I 20 år levde jag windsurfing och jag kanske missade 2 väderrapporter under säsongen. Det behövdes dock inte många veckors stiltje för att hungern skulle stillas och känslan av att det var ”jobbigt” att packa prylarna och dra iväg blev påtaglig. Efter varje episk session var jag tillbaka på banan och hungern på plats igen. Så funkade det tills triathlonträningen konkurrerade ut windsurfingen. Idag vet jag inte om jag skulle kunna plocka ihop en funktonsduglig utrustning för en stormig höstdag i Ringenäs och jag hävdar fortfarande att det bara är en tillfälligt svacka. Dock är sannolikheten att jag kommer till Cape Town nästa gång som triathlet istället för windsurfare överhängande. För att inte tala om dråpligheten i att jag kommer till windsurfingparadiset i Stilla havet som triathlet istället för som windsurfare. Galet tokig tanke…men jädrigt inspirerande. Två frågor kommer jag dock att drivastenhårt - att Age-Group ersätts med Wheight Group och att VM på Kona flyttas från vår influensaperiod i oktober till juni så där skönt direkt efter vårens träningsläger på Las Playitas.

Vore nåt, va? Wheight Group och Hawaii i juni...

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...