Våld på mig själv...

Tisdag- och torsdag lunch håller jag som heliga i min Outlook. De är fullkomligt heligt vigda åt löpträning. Igår gick löppasset över både Älvsborgsbron och Götaälvbron och då n(3k+1k) där 3k går i racefart och 1k i joggvilafart. n var igår lika med 3. Racefart var 4:00 på samtliga och det bästa var att det fanns ytterligare en i kroppen. Denna veckan har jag gjort svårt våld på mig själv...och bokat ett kundmöte på torsdag lunch...Inte bra! Särskilt inte eftersom SMHI lovat strålande sol över Göteborg. Ok, en gång - ingen gång, två gånger - en riktigt dålig ovana!

I en tillvaro där tid för träning är en bristvara och blir så mer och mer eftersom hjärnan säger till mig att jag behöver träna mer och mer ju mer jag tränar så undrar jag när tillräckligt är tillräckligt??????
Visst, det finns mängder att läsa om periodisering av träning och om "time crunched triathletes". Det tar ju inte udden av frågeställningen att om jag under den tyngsta träningsveckan lyckats trycka in, låt oss säga 12h träning, - behöver jag då inte göra, säg, 14h nästa gång den tyngsta träningsveckan skall göras. Annars blir det ju stagnation i processen "Kaizen".

Så...Hur mycket träning är tillräckligt?

Vecka 10 blir det försäsongslägerLanzarote och kanske, kanske lägger jag en vilodag på vattnet uppe i Costa Teguise för att windsurfa och återuppleva minnena från min surf-walkabout 1994-1995 som började just på Lanzarote och slutade i Western Australia...eller vid närmre eftertanke är jag nog fortfarande ute på min surf-walkabout - bara det att jag tagit en paus. Vecka 17 är det Fuerteventura och Triathlonförbundets läger som gäller. Jag, Kirschberger och Dicander skall coacha ett helt gäng träningssugna triathleter. Superkul och än finns det platser kvar!!!

På söndag är det dags för vinterns spinningklass med stort S - då kör jag 3h för Hisingen Cykelklubb på Friskis & Svettis anläggning på Johanneberg. Maffigt med 3 h och en utmaning att hålla klassen inspirerad. Förra året gick det kanon och med tanke på all ny musik och resultatet av testkörningen på Gymnasium/Elixia förra helgen så kommer det att gå Great!

Kör hårt - vi går mot ljusare tider!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...