Startskottet gått för 2011!!

Jetlag'en svider duktigt i håret, sötsuget går utanpå det mesta, de uppmätta 5,2%'en kroppsfett känns tveksamma och solbrännan började spricka i samma sekund jag klev ut genom snurrdörrarna på Landvetter. Känslan av ett härligt race består dock på ett helt annat sätt än den förgängliga solbrännan. Därför är det med stor entusiasm jag redan börjar blicka framåt mot 2011. Redan, förresten...Jag har idag inte en susning om vilka tävlingar jag skall göra och det känns lite mysko. Ny age-group med nya strukturer och konkurrenter som både faller ifrån och som kanske kommer till innebär såklart också en ny utmaning. Det enda jag vet och som jag gläds oerhört åt är att jag kommer vara på Fuerteventura under tiden 24/4 - 2/5 då Svenska Triathlonförbundet kör ett av sina fyra träningsläger. Jag kommer också såklart att köra ett nytt Halmstadläger någon gång i mitten eller slutet av maj - som vanligt (!!) med fokus på distans. Jag vet också att jag har en fokuserad satsning på löpningen framför mig vilket också innebär att bli av med den irriterande hälsmärtan. Hälsenan är superfin enligt röntgenläkaren så "no need to worry"- det som smärtar är någon form av kalkutfällning från benet som irriterar vävnaden runtomkring - därmed är min egen diagons Bursit felaktig och någon Tendernit är det inte heller. Återkoppling från läkaren om behandling återstår ännu... Att avvara löpningen finns såklart inte - även om det resonemanget iofs är förkastligt...

Nu ser jag fram emot att få hoppa i plurret med Mastersgänget på onsdag morgon igen, jag ser fram emot att få köra ett klassiskt spinningpass med Anette på Gymnasium på fredag och jag ser fram emot cykelmässan på lördag. Sen är väl viloveckan slut, eller? Ok - november ut blir det ingen hårdkörning men jag varvar upp styrketräningen igen och så småningom också innecykling - antingen på trainer eller på spinningklasser. Efter nyår blir det tvåtimmars på Gymnasium och jag kör någon tretimmars för Hisingens Cykelklubb. Däremellan skall det som sagt springas en del...

På löpsträckan i Clearwater springer man förbi Hulk Hogans residens. På pre-racemötet blev vi ombedda att inte använda de privata trädgårdarna som toaletter... Lite maffigt vore det att komma hem med en T-shirt som det står " I took a leak in Hulk Hogans garden" på...

Ok- känns som uppstyrningen av 2011 börjat. Vilka tävlingar det blir återstår väl att se men en sak är klar...Clearwater blir det aldrig igen...eftersom de flyttar tävlingen till Las Vegas!

Måste också slänga in en bild på stallkompisen Chris McDonald som krängde K-Swissdojjor för glatta livet!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...