Clearwater


Taxin som var beställd till 05.00 hade inte dykt upp när klockan blivit 05.10. Gissa om det samtalet till taxins mobiltelfon var kritiskt. Föraren som svarade hade ingen aaaaaaning om att han skulle hämta oss trots att jag dubbelkollat beställningen kvällen innan
- idiot var ett ord som jag övervägde attanvända vid ett flertal tillfällen men min kloka fru fick mig på andra tankar. Efter otaliga resor med >60 kg windsurfingutrustning börjar jag bli något av en expert att få med skrymmande övervikt utan att betala på flygningar. Tyvärr innebär den nya själv-checkin begränsade möjligheter till det. Bara att slanta upp de 120 Euro det kostar enkel väg...men som sagt jag har väl en viss överviktsskuld att betala av på... Fantastiskt fin flygning med SAS - bra mat, bra personal-förutom att stewardessen som stod längst bak där vi satt så käckt frågade om vi var på väg till orkanen på Haiti... Hon såg rätt snabbt mörkret i mina ögon eftersom jag förklarat för en orolig Jenny att det inte var någon fara. Med insikten att hon klampat i klaveret fick vi vars ett glas bubbel...

Newark gick på ett kick och faktiskt också de fyra timmarnas väntan på sista sträckan. En rejält trött familj hämtar till slut en sprillans ny Chrysler Voyager och styr mot Clearwater. Vid incheckningen höll jag på att få ett rejält bryt... En person som personifierarar den klassiska karikatyren av en nattportier konstaterar att mitt kort inte funkar och att de därför har släppt vårt rum... WTF (What The Fuck) - på fredagen hade jag mailväxling med dem och då var det inga bekymmer... Eftersom jag fått ett nytt Master Card mellan det att jag gkorde rumsbokningen och incheckningen så kunde de inte reservera några pengar och därför hade de släppt rummet. Problemet löstes i alla fall och vi kunde helt slut knoppa in i ett jättefint rum med två Queen Size-sängar...

Inte så många triathleter här ännu. Fast det syns vilka som är det... Idag fräste jag av en lugn 9k-runda på kvällskvisten för att komma ur jet-lag'en lite snabbare. I morgon måndag blir det morgonsim i sällskap med tyskar och sedan en 6-milarunda på cykeln. Tisdag blir det morgonsim och ett varv på löpbanan, onsdag Disney World och torsdag simning på tävlingsbanan och ett lätt löppass och sen vilar jag mig i form :-))

Kommentarer

  1. Hej!

    Kör hårt, följer dig här på bloggen och håller alla tummar!!

    Hälsningar från ett kallt och snöigt Göteborg!!

    :)
    Jesper

    SvaraRadera
  2. Ett tack i retur från ett soligt, varmt och adrenalinspäckat Clearwater Beach!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...