På tröskeln hos kliniken


1995 satte jag mig för första gången på en spinningcykel...Minns inte vad instruktören hette på Olympic Fitness Center men känslan i kroppen efter det första passet - ett morgonpass - glömmer jag aldrig. Sedan dess har jag gnidit bakdelen oräkneliga timmar mot den breda spinningcykelsadeln som instruktör och gud vet hur många kilo hos kunderna jag varit med att träna bort...och jag vet såklart också att vilken glädje och träningsinspiration vi som jobbade på Olympic levererade.

Ikväll körde jag en gästklass på Träningskliniken i Skärhamn på Tjörn - och för först gången på länge kände jag samma grymma leverans av träningsglädje. Tröskelträning i dess prydo stod på programmet och ja...jag erkänner - jag passade på att köra själv också som avslutning på träningsperioden inför Clearwater och som uppstart av taper-perioden. Sååå inspirerande att få möta nya människor och få dem att flytta sina gränser till nivåer de själva aldrig trott vara möjligt!

Ni som va med - Underbart jobb...och ni som missade...det kommer fler chanser!

Tillrest Stockholmare tyckte: Jag gör avbön. Trodde att spinning värd namnet bara fanns i Stockholm;) Du bevisade motsatsen på Träningskliniken i kväll. Tack för ett superpass!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...