West Coast Triathlon Camp, 2014

Sitter i soffan med en Vitargo Gainer Gold, ett glas rött vin och en skål med SIA's apelsinchokladglass efter ett riktigt, riktigt bra intervallpass på Monarken. Jag gillar min Monark - så mycket att jag saknar den starkt emellanåt. Jag kan längta till känslan den ger mig i benen - känslan av så precis kunna balansera på den fina linjen mellan total mjölksyrakollaps och kraftfulla tramptag med tryck i kroppen. Idag blev det 6 x 4min @ 4,5 Kilopond och 80 RPM vilket ger 360 Monarkwatt vilket jag hoppas är riktiga watt. Detta är ett pass jag leendes kommer tänka på när jag river av de 12 milen i Motala - där vill jag dominera AG-klasserna och jag tänker skaffa mig ett så stort försprång att lättviktarna inte hinner springa ifatt mig. Jag vill kliva av cykeln oberörd och känna att jag är starkast. Jag vill köra så hårt att jag vet att de som jagar är ordentligt slitna. Det är på monarken nu i vinter jag skall lägga grunden till att det händer.




Vill du träffa andra triathleter som har tävlingsambitioner inför 2014? Vill du ha en långhelg full med kvalificerad och ledarledd träning, massor av inspiration från likasinnade, underbar träningsmiljö och god mat?
Femte årets West Coast Triathlon Camp fokuserar på distansträning, riktar sig till dig med tävliningsambitioner och går av stapeln i underbar träningsmiljö. Lägret ger dig kvalificerad och välplanerad träning, god mat, trevligt umgänge, noga utvald inspiration och härliga upplevelser. Våra tränare är alla toppmeriterade i både nationella och internationella sammanhang och ger dig under hela helgen stöd och inspiration för att du skall kunna utvecklas som triathlet.

Vårt Base Camp 23-25 maj är Livräddarstationen precis innanför sanddynerna på Tylösands långa sandstrand. Under juni, juli och augusti är Livräddarstationen hem för alla de som bevakar stranden och håller uppsikt över de tiotusentals semesterfirare som njuter av solen och de salta baden. Under vår träningshelg är anläggningen vårt vattenhål för inspiration, vila, umgänge, god mat och välbehövlig återhämtning.
I år är antalet platser begränsat till 40 och när du erlagt din anmälningsavgift är du garanterad en plats på lägret 2014.


Välkommen till West Coast Triathlon Camp 2014, 23-25 maj.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...