Gluttony to the max


26 december och äntligen återgår förutsättningarna för ett normalt leverne. I tre dagar har jag haft stora likheter med en hund - så fort det stått något ätbart framför näsan har det åkt ner med fullkomligt committment...Det började i onsdags kväll med ett underbart julbord på Långedrags värdshus med Jenny och barnen. Fram till gottebordet var allt i sin ordning - testat lite av varje men sen bröt helvetet löst... Torsdagen var en klar mellandag fram till efter julgranspåklädningen - då fanns det ingen botten. Julafton hos mor & far och intet saknades. Nu var resan påbörjad så juldagen var rena Indulgence day. Men nu är jag tebax på banan och dagens 10 km innehållande 3x2k i fart 4:15 ner till 4:00 var en nystart...

Under våren och försäsongen kommer jag hålla 2-timmars spinningklasser på Gymnasium i Sisjön. Varannan lördag med start 15/1 kl. 10:30 - 12:30 kör vi så det immar på rutorna... Triathlon Väst har 20 fasta platser och resterande platser är bokningsbara för Gymnasiums medlemmar - win/win/win - precis som jag vill bidra till min omgivning. Fokus kommer ligga på hög intensitet och tröskelintervaller i olika längd. Välkommen! 23/1 kör jag dessutom en tretimmars för Hisingen CKFriskis & SvettisJohanneberg.

Vårens Halmstadläger kommer med stor sannolikhet att ligga i slutet av maj och då efter Göteborgsvarvet. Lägret har ett tydligt fokus på volym för dig som har hållt i träningen under våren och känner dig redo för en högvolymhelg med inslag av intensitet. Förra året cyklade vi med 18 m/s rätt i sidan genom norra Halland och vi som valde den längre 18-milarundan fick en härlig resa mellan Getinge och Steninge där vi på flacken toppade 63 km/h. Vi cyklar ner till Tylösand där vi har vårt base camp. Löpträningen sker längs med Kattegats vackra kust och simträningen i gamla simhallen i Halmstad. Inbjudan kommer skickas ut till dig som fick en förra året och dessutom lägger jag ut den här på bloggen. Vill du vara säker på att få en inbjudan så maila mig på lars@rnredufit.com.

I månadsskiftet april/maj är jag på Fuerteventura för att vara med och coacha andra triathleter. Jag, Per Dicander och Christian Kirschberger står för inspiration, träning och glädje. Triathlonfest - boka dig via svenska triathlonförbundets hemsida.

För dig som finns i centrala Göteborg under veckorna är vi ett gäng som springer på tisdag och torsdag lunch. Välkommen att hänga på - det är blandat snabbdistans och intervaller som gäller! Känslan att dra på Gores vinterkläder och ge sig ut på gnistrande snö mitt bland julstressade innerstadsjobbare har varit grym. Förutom tisdagen för jul då jag hade fått på mig handskar med något som ser ut som en Swooosch på...det tog nog 10 minuter innan smärtan i fingertopparna släppte och tårarna fullkomligt sprutade...så välj rätt kläder för rätt tillfälle - det är ungefär som att snickra. Rätt prylar gör jobbet både enklare och roligare...

Häng i!
/L

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...