AXA Malmö Triathlon

Ofokuserad från början...prylarna löst i bilen, inte kollat PM'et, lånat framhjul med svarta dekaler istf vita, svarta ekrar istf vita, punkaburken fasttejpad i en flaskhållare, döda flugor på gaffeln, otvättad baksving osv... Tacky, helt enkelt.

Som vanligt började jag tävlingsdagen med att simma banan. Strandnära och i sällskap med några av de boende naturisterna vilket mer skrämde än förgyllde en annars vacker morgon. Skön känsla i vattnet. Tillbaka för frukost och kaffe och sen riggning av hojjen.

Simstart och andra plats runt första bojjen med två frimärkena Gary och Mike på fötterna hela resan. Kanske skulle provat lite ryggsim ett tag för att slippa vara lok. Upp och iväg på cykeln och det finns en del att jobba på när det gäller graciösiteten i samband med uppsittningen på cykel kan jag lova... Bara Mike mellan mig och det vi båda var övertygade om var en pace-motorcykel. Att den var utskickad av tävlingsledningen var helt klart. Lätt förvånad när den plötsligt stannar vid en korsning - men va' fasen 150 längre fram står ju en funktionär så vi borrade båda vidare. Gary som låg trea såg att funktionären blev alldeles vilsen, stannade och fick vägen utpekad för sig. Själv spenderade jag nog 4 minuter för mycket på cykelbanan - något som kostade mig guldet i H40. Men, men - vi är skyldiga att kunna banan själva...

På starka ben cyklade jag i alla fall ifatt Gary men det gav lite tunnare löparben, tyvärr.

Så i väntan på nästa "riktiga" batalj på Olympisk distans får min seger i Göteborgs Triathlon räknas :-)

Tävlingsplatsen ligger fantastiskt bra, simbanan strandnära, cykelbanan har en del övrigt att önska och löpbanan helt superb! Funktionärsinsatserna var helhjärtade men klart bristfälliga. Med avslipade kantigheter har tävlingen potential att bli en höjdare!

Förresten - idag skrattade jag åt en golfare på hål 3 på Tylösand norra. Han stod på tee och pinkade ut i ruffen. Igen fick jag när jag själv halade ut och pinkade i sned motvind...och "blötte ner" armbågspad'en på högra pinnen... Sådär, va?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...