Bokslut 2011

2011 har varit ett händelserikt och på många sätt inspirerande och utmanande år.

Det mest crazy var nog att lämna livet som löneslav och ta steget till att själv bli helt ansvarig för intäkter och försörjning som egen företagare. Läskigt, riskfyllt, kostsamt, stressande men också en situation som ger massor av lärdomar, frihet, kreativitet, stimulans och möjligheter. Under hösten har jag slutfört ett antal rekryteringar för mina kunder (Vehco, Q-matic, Dorma, WSP, GPBM Nordic med varumärkena GP Batteries och Houseguard mfl) och det är med stolthet jag tar emot den positiva feedback jag får kring både "Hur" och "Vad" jag levererat. Nu gäller det för västsverige att hålla farten uppe!

Under de 9 månader som har gått sedan jag avtalade importen av ISM-sadlarna är det snart 150 kunder som jag bidragit till att förändra cykellivet för. Så enormt roligt att jobba med en produkt som inte bara är yta utan som faktiskt gör skillnad.

Sportåret 2011 innehöll en massa kul. En händelse som jag gärna garvar åt är när jag på tävlingen i Hallstahammar drar hela Mastersgänget ut på fel löpslinga då en av pilarna blåst ner vid en obevakad avtagsväg. Döm om min förvåning när jag ser 2:an Kirschberger komma ut från en av avtagsvägarna – och jag inser att jag sprungit fel… Jämsides med Christian viskar han anfått att "det är ingen som märker det…" Hahaha…Tjena! Missödet hanteras sportmannamässigt i mål och jag fick min 2:a plats!

Den kalla, regniga och till vädret vidriga tävlingen i Örserum var tävlingsmässigt en fullträff – jag sprang på toppen av min förmåga och lämnade faktiskt löpare som normalt sett är bättre än mig bakom mig – nöjd med min 2:a plats. Cykelbanan passar mig bra med dess rullande karaktär och jag har förmåga att få med mig farten ut ur nerförsrullen in i nästa uppförslut.




SprintRM i Halmstad blev en tuff tillställning då jag med viss hybris tyckte det var en god idé att ändra strategi mitt under 2:a varvet på simbanan. Då valde jag att mot allt bättre vetande gå motströms i mitten av Nissan i stället för längs strandkanten och tappade säkert 30 sekunder på täten. Som tur var tog jag igen tappet på cykeln och med en stark men varm löpning höll jag ihop klassegern och RM-guldet i H40.

Arvika Triathlon ledde jag Masters från start till mål – men jag måste tillstå att jag mentalt sett hellre har någon att jaga än att själv vara jagad. En härlig bana, bra boende och med förutsättningar att bli en riktigt bra SM/RM-tävling 2012.

Göteborgs triathlon blev även det en topplacering – lika bra att trycka på även om Cupen i H40 redan var hemma. Dessutom behövde jag en revansch efter att jag inte riktigt fått ut hela min kapacitet på Järmnannen i Kalmar i år. Ett par veckor innan Kalmar började jag få tungt att köra de riktigt långa passen – jag fick liksom inte luft. Efter att ha växlat till löpning som 8 totalt kände jag att jag inte var löpbar över huvudtaget. Pulsen hängde inte med och mina besvär med att inte få luft gjorde sig tydliga så jag klev av efter 5 km. Just då ett nederlag av stoooora mått men med reflektion så gör alla ett antal tävlingar som man får lägga i korgen med "mindre lyckade". Så är det ju med träningspass också – alla pass är inte det bästa passet.

En av årets träningshöjdpunkter var ledaruppdraget på triathlonförbundets träningsläger på Fuerteventura - ett uppdrag som fortsätter även 2012 med första lägerveckan redan 10/1 då vi tar emot 40 deltagare som vi skall både simma, cykla och springa runt ön med! Andra veckan går av stapeln 10/4. En av de finare rundorna på ön hittar du här: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=337697

På tal om läger så har mitt läger i Halmstad blivit ett stående inslag i försäsongsträningen. Cykel till Halmstad på fredag morgon och sedan en helg helg full med sport i grym miljö och med grymma kompisar! Sport blir sällan bättre! 2012 års upplaga är inte spikad när det gäller datum men det återkommer jag till såklart!

Okay, lika bra att erkänna att jag gillar prylar...bra prylar - finns det något värre än att snickra med dåliga verktyg? Även 2012 har jag ett samarbete med Cykelmagneten i Falkenberg. De står inför en häftig expansion med nya lokaler och varumärken. Under 2012 kommer jag att fortsätta jobba med triathleten.se och Sailfishprodukterna. På skallen sitter Bliz solbrillor och i vätskeflaskorna och tröjfickorna finns fortsatt Enervits produkter. Varför ändra nått som funkar?

Annars så har gräsklippning, växthusskötsel, häckklippning och annan fastighetsskötsel klart prioriterats ned - faktiskt helt utan dåligt samvete!

Så, 2012 blir minst lika utmanande som 2011. Jag kan konstatera att mer träningstid är svårt att lägga in och med tanke på devisen att "Det som inte är under utveckling är under avveckling" funderar jag just nu på hur jag skall skruva på upplägget så att H40-plaketten får hänga kvar hemma ett år till, så att IM Kalmar blir min bästa tävling någonsin och hur jag skall lyckas genomföra ett RM på HIM-distans två veckor därefter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...