Fett swell i dammen!

Vilket fett swell av åsikter, frågor och funderingar det just nu finns att surfa på i triathlonsverige! Med uppenbar risk för att kasta sten i glashus tar jag fram en välvaxad 260:a och rippar loss bland FB-inlägg, twittrar och bloggar av åsiktsmaskiner, lycksökare och andra som berörs av de faktum att Sverige och Kalmar nu står som värd för en tävling undet WTC's mytomspunna fana Ironman och att Svenska Triathlonförbundet tagit beslutet att ge samma tävling SM-status 2012.

Att tävla i ett IM-arrangemang är en fantastisk upplevelse. Häftigt mycket dedikerade och utseendemässigt ganska homogena människor som brinner för sin idrott möts i flera dagar med ett tydligt mål i sikte - målportalen. Låt vara att tiderna som visas i displayen kommer variera friskt men alla har målet att få välförtjänt utväxling på en ansenlig mängd träningstimmar och bortprioriterade aktiviteter. Mer ofta än sällan drar sig blickar som så småningom mötas först till cykeln och sedan till vaderna innan en respektfull nick utbyts. Kommersen och prylarna runt evenemanget är en arena som bara den är värd att upplevas.

Varmt grattis till hela arrangörsorganisationen i Kalmar som efter många års jobb nu kan hissa IM-fanan. Grymt bra jobbat!

Någonting i mig säger att "Klart att du skall köra första IM i Sverige!" Något annat säger att "Om du ändå skall lägga ut så mycket pengar så inte faaan är det till Kalmar du skall åka!"
Ungefär där står jag...utan ett väl cementerat mål 2012 men med ett träningsupplägg som ger mig de bästa förutsättningarna någonsin att skapa resultat kommande säsong. Samtidigt är det mycket frågor kring SM-arrangemanget; gemensam start, vad händer med RM; begränsad tillgång till startplatser och kanske även gräddfil för personer med rätt namn vid omedelbar fullbokning - tänk om någon av våra namnkunnigare SM-titelaspiranter har problem med routern vid det magiska klockslaget...; hantering av PRO- och AG-klasser...något vi inte alls är vana vid då vi kör senior upp till 34 år; osv...

Nåja - jag har ju till 20/12 på mig att fundera...klart är att 2012 blir en snabb säsong...oavsett distans, tävlingsarena eller arrangör! Looking forward to it!


Förresten - min Wilier Cento Chrono 2010 är till salu - komplett med Fulcrum träningshjul och Zipp 404 tävlingshjul. Full Ultegra och med en design som sticker ut. Självklart ISM-sadel... Hjulen är servade av Kaj och cykeln av Cykelmagneten i Falkenberg!
Är du eller någon du vet i din närhet intresserad så kontakta mig på lars.rosencrantz@ismseat.se.

Kommentarer

  1. Ser bra ut även på en mobil. Gillar starkt!
    Surfbilden var grym... Mvh Lipton

    SvaraRadera
  2. Vilken expert du var på IM! Hur många har du kört? Noll, zipp, nada!

    SvaraRadera
  3. Annonym - jag uppfattar ditt svar som ironiskt aggresivt. Vem är du?
    Jag refererar enbart till de de två IM-arrangemang jag haft förmånen att få köra, båda på 70.3-distansen. Imponerande om du lyckats uppfatta något annat... Förmodlgen har du massa mer erfarenhet kring fulldistans arrangerad av IM - Välkommen att dela med dig!

    SvaraRadera
  4. Det är inte så svårt att missuppfata vad du egentligen menar. IM-arrangemang går på IM-distansen. WTC-arrangemang går även på HIM och 5150 distanserna. Visst är WCT:s IM och HIM-arrangemang likvärdiga, men du har formulerat dig fel och man kan tolka som om du vill påstå att du hade erfarenhet som du egentligen inte har.
    Ja, jag har mer erfarenhet på både HIM och IM och ser ingen anledning att behöva avslöja vem jag är. Så mycket kan jag däremot säga att jag förmodligen aldrig mer kommer att köra någon WTC-arrangemang. Jag är inte intresserad att delta i någon anmälningshysteri 13 månader innan tävlingen, jag är inte intresserad att bli utsugen på en massa pengar (överpris) jag är inte intresserad att köra Hawaii eller HIM-VM igen.

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt inlägg - som sagt så skapar ju situationen både frågor och synpunkter i olika riktningar.
    Du har rätt jag borde såklart skrivit WTC-arrangemang för att undvika missförstånd. Att framstå som något jag inte är har jag inget intresse alls av.
    Go Strong!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...