Ordningen återställd!

Åt Haglund fann såklart inget att göra...hans prestation hade ju skickat honom rätt in på 6:e plats i seniorresultatlistan. Riktigt starkt! Jag åker hem med en andraplats efter att ha presterat 1 minuter bättre tid än förra året med oändligt mycket bättre känsla än i Säter. Härligt! Simningen gick utan våtdräkt - Me like. Den böljande cykelbanan passar mig eftersom jag har bra förmåga att ta med mig hastighet ut ur nedförsbackar och in i uppförsbackarna med bibehållen hög fart vilket gör att jag slipper gå på så tidigt - något att träna mer på faktiskt. Till och med löpningen kändes fin även om svackan på andra varvet fick mig att tveka på om jag skulle orka hålla undan för vargarna bakifrån - I Sure did!!! Flera minuter efter mig över mållinjen kommer en mycket sårig och dimmig 3:a! Gött!

Många av oss som håller på med triathlon är ju individualister och kommer från individuella sporter. Varje gång vi skall prestera är det individen som skall prestera. Det är din insats och ingen annans som påverkar ditt resultat i själva leveransögonblicket. Jag blir emellertid mer och mer övertygad att det även för oss är så att det är laget som bygger en framgångsrik individuell prestation. Jag är helt övertygad om att vi blir bättre triathleter genom att träna i grupp, genom att springa intervaller tillsammans, genom att simträna ihop och inte minst genom att köra majoriteten av cykelträningen i grupp. Jag tror inte för ett ögonblick att Lieto, McCormack och Alexander tränar själva dag ut och dag in...jag är tvärtom helt övertygad om att de har ett gott gäng av träningskamrater som skapar förutsättningar för vare individ att bli en bättre triathlete när startskottet går. Därför var det så häftigt att se hur Triathlon Väst så tydligt stod ut i Örserum genom flertal segrar och pallplaceringar i olika klasser, både individuellt och i lag. Det var också häftigt att se glädjen hos de som för första gången var med och tävlade och faktiskt fick åka hem med en medalj från lagtävlingen. Av egen erfarenhet vet jag att sådant inspirerar till fortsatt satsning! Även om vi håller må med individuella prestationer så måste vi komma ihåg att träna tillsammans, resa till och från tävlingar tillsammans och fortsätta att garva i både med och motgång - då kommer varje individ att fortsätta inspireras till att briljera!



Samma sak gäller självklart för arbetslivet också - i varje kundbesök och i varje leveransögonblick är det ju oftast en individuell prestation som ligger till grund för framgång. Även här tror jag att resultatet blir oändligt mycket bättre om individen "tränat" tillsammans med andra i ett starkt team/lag - egentligen kollegorna. Det är därför viktigt att vara medveten om att du är en del av varje individuell prestation - antingen väljer man ett starkt lag att vara del av eler så är man med att skapa starka lag - det kmmer att göra oss alla till bättre presterande individer!

Nu skall jag smörja kedjan, putsa hojjen och ladda för en sprint i Halmstad till helgen!

Kommentarer

  1. Grattis till en bra prestation.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort!

    Hur gör man för att bli bättre på cyklingen?
    Jag är 38 år och springer 10Km på 30:59 (London BUPA) och tänkte nu börja med cykling också. När jag kör själv så klarar jag 40Km på 1:10, tror du att jag borde kunna cykla snabbare med en riktig tempohoj och pedaler och skor? (Just nu kör jag med en gammal racercykel från 1978, den känns tung och otymplig)

    SvaraRadera
  3. Shit vilken löptid! Grymt bra! Det är klart att en modern cykel kommer göra dig snabbare - och så även riktiga pedaler och skor! Fundera på vad du skall ha cykeln till...många triathleter har faktiskt bara en tempocykel - men om du vill köra motionslopp och träna med cykelkluibbar är man oftast inte välkommen med annat än en linjehoj. Träna cykling hårt & kort eller lång & lugnt. Två pass i veckan - ett av varje till att börja med! Du har säkert en fin grundträning och har en del att vinna på rätt prylar! Tänka bara på att du måste KUNNA springa efter cyklingen....! Lycka till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...