Ett svettigt rum


Var tusan skall du ställa den? var frågan jag möttes av när jag lite försynt meddelade mitt senaste inköp. Hela källargången är ju redan full, sa Jenny uppgivet... Och visst, var fasen skall jag ställa den?


Köpet är liksom av impulstyp och inte fullt ut förankrat med övriga målsägare ur förvaringsperspektiv...

Var svettas man ymnigt? Var behöver jag inte vara rädd om golvet? Var kan jag sitt ostört? Var är det svalt? Var behöver jag flytta den mentala gränsen ytterligare ett steg i träningen?

Bastun, såklart!

Så nu står en välanvänd men fullt funktionerande spinningcykel i bastun redo för vårens korta och intensiva intervaller i blandade former. Bra där! Ett par Vectorpedaler på åket så blir det ännu bättre! Skönt att inte behöva spänna fast ååååhhh så många tusenlappar välmonterad Amerikansktillverkad fullcarbon i en trainer och bända sönder plasten. Ok - en 10 år gammal Schwinn har inte Q-ringar men det överlever både jag och benen.

Något helt annat - du som följer med mig här med hyfsad regelbundenhet vet att jag tog den första bilden på en omtalad cykelnyhet innan cykeln officiellt var introducerad på marknaden. Bilden lade jag upp på FB och publicerades sedan på Slowtwich av en person som jag inte har i mitt FB-nätverk Det var tydligen dagen innan som jag tog bilden. Döm sedan om min förvåning när meddelandet nedan dök upp häromkvällen på Facebook... (jag har raderat namn i ursprungligt meddelande)

Hello Lars,
I am a writer from the United States. I'd like to write an article on how the P5 was discovered by the public prior to Cervelo's official unveiling. I understand you were able to shoot the photo that showed up on Slowtwitch.com's forum, the first published of the P5.

I think people would be fascinated by the story and I've already interviewed Cervelo's media rep X X about the story.

Many thanks for your consideration and time Sir,

Spännande och helt sjukt! Det är ju bara en cykel i kombination med riktigt dålig marknadsföring...eller grymt bra! Nu har jag sökt cykeltillverkarens media representant för dialog om läget.

Känner du att du har tid över 20-27 april har Svenska Triathlonförbundet och Apollo lagt upp ytterligare en triathlonvecka med ledare på Las Playitas. Rekommenderas varmt för träning och inspiration.

Här du sedan inget för dig över pingst så häng med på WCTC - ett episkt träningsläger i Halmstad med massor av cykel, OW-simning, löpskolning och bassängpass. Dessutom ingår en massa roliga triathleter att byta erfarenheter och tokerier med helt utan att behöva bli idiotförklarad. Tror till och med att en 10 år gammal Schwinn i en bastu skulle kunna passera utan större anmärkning.

Ahhh...måste ju bara publicera en bild på den cleanaste cockpit'en som finns att skåda på en tempohoj. Inte en kabelrackare syns - det är såååå cleant. Cykeln?
En svart TREK Speed Concept 9.5 - Amore!


Kommentarer

  1. Så jädra kul med cykeldramat! Väntar med spänning på intervjun från the US writer;) Det kan faktiskt vara planerad marknadsföring. Känns konstigt om etablerade Cervelo klantar sig så. Och grejen med person kom med cykeln, som inte alls såg ut att vara i deras målgrupp.

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser ut att bli en följetong, en rysare... ser fram emot samtalet med deras marknadsrepresentant. Jag vill verkligen göra dem till viljes om det är viktigt för dem.
    Herrarna som hängde över mig vid frukosten indikerade INTE planerad marknadsföring ;-)...

    SvaraRadera
  3. ah just det, glömde besöket vid frukosten! Synd man missade det...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

När är bra gott nog?

Whines2Whales 2018

Jag köpte en lott...